مطالب جديد و جذاب

چشم زخم از ديگاه قرآن ، احاديث و مباحث علمي جديد

1392/1/21 9:55
نویسنده : مامان آميتيس
7,060 بازدید
اشتراک گذاری

از ديدگاه قرآن :

در سوره قلم آيه 50 و 51 داريم كه خداوند به پيامبرش در مورد نگاههاي هلاك كننده كفار به پيامبر خبر مي دهد و به پيامبر مي گويد نزديك بود با نگاههاي سرشار از خشم و كينه تو را به هلاكت برسانند

نظر قريب به اتفاق همه مفسرين از جمله علامه طباطبايي بر اين است كه اين آيه در مورد چشم زخم و تاثير نگاههاي منفي مي باشد در مورد آيه 67 سوره يوسف كه حضرت يعقوب به پسرانش سفارش مي كند همه از يك در وارد نشوند نيز نظريه اكثريت بر اين است كه آن حضرت از چشم زخم خوردن پسرانش از جهت اينكه 11 پسر از يك پدر بوده اند مي ترسيده است .

اما در حديث : پيامبر مي فرمايد : چشم زخم باعث مي شود فرد زنده به قبر و شتر زنده به ديگ برسد .

بحث علمي : در علم ثابت شده است كه همه اجزا عالم از خود انرژي ساطع مي كنند و حال آنكه اين انرژي در مورد اجسام خنثي است و در مورد انسان مثبت و منفي مي شود كه به انرژي هاي انساني هاله هاي انرژي مي گويند حتي در بيمارستان ميلاد تهران دستگاهي براي بررسي اين هاله هاي انرژي جهت بررسي عضو بيمار و وسعت بيماري خريداري شده است . در ضمن بيشترين انرژي ها اطراف چشم ها و دستها متمركز است مثل كار مرتاض هاي هندي با چشم و دستشون .

انسان وقتي داراي روحيه مثبتي است و تفكرات خوبي دارد انرژي مثبت از خود ساطع مي كند و وقتي حال خوبي ندارد و مشغول تفكرات منفي است انرژي منفي از خود ساطع مي كند .

وقتي انسان از درون حال خوبي ندارد ولي در بيرون طور ديگري نشان مي دهد به اين قضيه چشم زخم مي گويند مثلا شما با ديدن فردي از فاميل كه ثروتمند است از درون خشمگينيد و به او حسادت ميكنيد به خود مي گوييد : مردم شانس دارند ببين سوار چه ماشيني مي شه خونه اش فلان جاست سالي چند بار كجاها ميره اصلا لياقت اين همه مال رو ندارن و خلاصه از درون خيلي ناراحتيد ولي وقتي به او مي رسيد كلي خود را خوب و خوشحال متظاهر مي كنيد و ... ايشالا خدا بيشتر بهتون بده چقدر خوبه فاميل پيشرفت كنه و ما به شما افتخار مي كنيم و ... فرد را دچار چشم زخم مي كنيم  

وقتي ما از درون خشمگينيم و از بيرون طور ديگري خود را نشان مي دهيم چشم هايما بيشترين انرژي منفي را از خود ساطع مي كند و آن انرژي منفي اتفاقاتي را رقم مي زند كه به آن چشم زخم مي گوييم

براي رفع چشم زخم چه بايد كرد :

عقايد خرافي زيادي در اين مورد وجود دارد مثلا آوزان كردن نعل اسب و ... به انسان  . اما دين اسلا بهترين راه را به انسان نشان مي دهد و آن فرمايش گهر بار رسول اكرم است كه براي رفع چشم زخم صدقه بدهيد .

صدقه چيست : صدقه از كلمه صدق به معني راستي و درستي گرفته شده است . در اسلام هر چيزي كه ريشه در راستي و درستي داشته باد صدقه است و به هر كار نيكي صدقه مي گويند .

صدقه مقام : جلوي ظلم به ديگران گرفته شود ، جلوي تضييع بيت المال را گرفتن ، خوب درس دادن و خوب كار كردن

صدقه زبان : جلوي آشوب و فتنه و غيبت و تهمت و ... را گرفتن ، آشتي دادن زن و شوهر ، واسطه خير شدن با زبان

صدقه دانايي : آموخته هاي خود را به ديگران آموختن كه از نظر رسول اكرم برترين صدقه هاست .

پيامبر ص :  لبخند محبت آميز به ديگران صدقه است .

پيامبر ص آدرس دادن به كسي كه راه را گم كرده صدقه است .

پيامبر ص : جمع آوري خاك و خاشاك و سنگ و غيره كه عامل مزاحمت براي كساني است كه از مسيري راه مي روند صدقه است . دادن پول به فقرا نيز صدقه است .  

پيامبر ص : واداشتن مردم به كار خير صدقه است و باز داشتن آنان از كار بد و شر  صدقه است .

پس صدقه در اسلام به معني اين است كه اهل كار خير باشي .وقتي انسان اهل كار خير باشد و ديگران به اندازه خودش برايش مهم و با ارزش باشند  سپري از انرژي مثبت دور انسان كشيده مي شود و هيچ كسي نمي تواند انسان را چشم زخم بزند و هيچ انرژي منفي نمي تواند در انسان نفوذ كند هر چقدر هم بزرگ باشد .     

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

نفیسه
26 فروردین 92 11:59
خیلی جالب بود موفق باشید به نظر من مطالبی را در خصوص تربیت کودک از دیدگاه اسلام هم بفرست موفق باشید.